Siapakah paling terkuat di antara mereka?

Selamat kembali ke ruang pendapat caster!

Imbasan minggu 2 secara ringkas: pada minggu itu kita lihat pertembungan antara gergasi dan juga gergasi dengan underdogs. EVOS SG seperti telah hidup kembali dari tidurnya selepas minggu 1 yang teruk, dan mereka berjaya mengalahkan Flash Tyrants dan juga We Own World 2-0 dengan perlawanan pertama dengan WOW hanya 5 minit sahaja!

Kita juga lihat pertarungan antara 3 daripada 4 pasukan jemputan dengan MCB kalah dengan Flash Tyrants dan juga AirAsia Saiyan

Manakala Traitor menjadi pembunuh gergasi dengan menjatuhkan Bigetron SG dengan skor 2-0

Apa pendapat caster minggu 2 dan apa mereka akan predik di minggu 3? Mari kita lihat

Meta Breakers

Mengikuti meta di perlawanan kompetitif adalah taktik yang bagus tetapi kadang-kadang mereka mengambil risiko. Jangan melawan dengan meta sekarang jika tidak tahu untuk mengambil kesempatan situasi itu

Ini juga terkesan kepada Mobile Legends juga

Pseudo sangat gembira bagaimana meta minggu 2 sangat pelbagai dan juga banyak tidak konvensional seperti Eudora, Gord dan Yi Sun Shin

Pseudo tidak berapa setuju dengan Bigetron memilih Estes di perlawanan 2 di hari 3 perlawanan dengan Traitor, Pseudo juga rasa ada setuju sedikit dengan pilihan hero mengikut situasi, dengan mempertimbangkan Traitor tidak mempunyai burst damage yang banyak.

Sorotan perlawanan

Perlawanan yang paling disukai oleh Pseudo adalah We Own World vs Borneo Dragon FV, dengan draf meta breaker dan pilihan hero yang tidak konvensional,bijak dan sabar untuk membuat teamfight daripada buta-buta membuat teamfights.

Untuk Ikuto pula dia sangat kecewa dengan Bigetron. Menurutnya mereka dahulunya raja sekarang sudah tiada lagi. Tiada perbezaan power level dan pasukan top 3 juga bersusah-payah untuk membuat “clean sweeps” tidak seperti musim 1 dimana IDNS (nama dahulu Bigetron), Flash Tyrants dan AirAsia Saiyan pula mengapuskan musuh-musuhnya.

Pandangan Adam pulak EVOS SG adalah raya di MPL. Dia suka bagaimana EVOS SG beri perlawanan yang kuat walaupun mereka tidak banyak praktis.

Psuedo tidak setuju lagi,terutama sekali pandangan Ikuto pada Bigetron. Saya lihat pandangannya tidak kuat dan mengatakan Bigetron tidak semestinya berada di tempat tinggi di ranking tetapi hanya bertahan untuk mengekalkan diri di MPL.

Pilihan Minggu 3

Hampir kesemua predik dengan ketibaan Claude. Dia telah di ban di minggu 2 (sebab hero baru) tetapi mungkin minggu 3 Claude mungkin akan di pilih lebih selalu. Dan juga Marksmen juga di buff dan itu adalah faktor yang Claude akan dipilih.