Minggu kedua artikel tentang hero yang berpengaruh adalah Karrie, di main hampir sempurna oleh Soul EVOS SG.

Kami sangat suka kan bagaimana dia berjaya membuat permainan yang baik. Jadi kami berhubung dengan dia untuk mendapat kan tip dan panduan untuk bermain Karrie dengan baik.

Baiklah mari kita tengok…

Apa yang membuatkan Karrie kuat?

Dari pandangan kami, Karrie adalah marksman untuk melawan hero yang tank. Karrie adalah marksman yang kuat dan itulah sebab kerana kita perlu memilih dia.

1. Karrie pasif beri “true” damage

Mengambil kata-kata di Mobile Legend wiki “Lightwheel mark tambah Lightwheel pada musuh setiap serangan atau skill. Ketika Lightwheel Mark capai 5 stack ia akan beri true damage berdasarkan max HP.”

Gila kan tapi bagus betul? Jika pasukan lawan sangat tank marksman yang lain mungkin hadapi masalah besar tetapi Karrie tidak menjadi masalah dengan berapa banyak nyawa dan armor hero itu ada.

2.Karrie ultimate benarkan dia melepaskan banyak serangan

Synergy dengan pasifnya, Karrie ultimate mengurangkan attack speed dan damage tetapi memberikan dia melepaskan dua serangan dalam satu masa, dan membolehkan pasif dia menjadi di setiap serangan. Ini membuatkan nyawa pasukan lawan cepat habis.

3. Mobiliti tinggi

Bukan sahaja tank killer tetapi Karrie juga mempunyai mobiliti yang tinggi dan skill keduanya membenarkannya membuat dash di mana-mana arah untuk memulakan serangan atau lari dari musuh. Ini juga menyebabkan Karrie melepaskan Lightwheel ketika di gunakan dan ini sangat berguna!

Bagaimana bermain Karrie

Emblem dan Item

Karrie berguna dengan Assasin emblem kerana meningkatkan pergerakannya dengan lebih laju dan memberi peluang untuk meningkatkan gold yang banyak, dengan itu ini membantu Karrie untuk membetulkan posisinya dan mengelak serangan di teamfight dan juga membolehkannya membeli barang dengan cepat

Dari segi item, ini adalah senarai cadangan yang boleh buat

Golden Staff – ini adalah item penting kerana menukar serangan kritikal menjadi kelajuan serangan dan menjadikan “basic effect” tiga kali setiap serang kali ketiga

Endless Battle – ini juga menolong untuknya mengurangkan masa skill, oleh itu Karrie boleh spam skillnya dan menghidupkan banyak “effect”

Wind of Nature – jika anda berhadapan dengan fizikal assasin (Fanny,Helcurt,dll) ini menolong anda dari mati dengan cepat

item lain adalah mengikut situasi

Cara permainan

Karrie tidak sepatutnya bermain secara jaga-jaga tidak seperti marksman yang tidak kuat. Pasif Karrie sangat sakit walaupun di awal permainan. Jika berhadapan dengan hero melee sentiasa serang mereka sebanyak lima kali untuk menghidupkan pasifnya dan memberi damage yang tinggi di mana akan membuatkan mereka meninggalkan lane

Di teamfight sentiasa simpan skill 2 dash untuk pergerakan yang penting jika ingin membetulkan posisi atau mengelak crowd control daripada blink secara buta-buta.